هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینهسازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازهگیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را اندازهگیری میکند. در ادامه به نحوه ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی میپردازیم.
فهرست مطالب
تبلیغات نمایشی را چگونه ارزیابی کنیم؟
اندازهگیری عملکرد تبلیغات نمایشی شما به انواع کمپینهایی که اجرا میکنید و KPIهای انتخابی شما بستگی دارد. همیشه از معیارهای مناسب برای کمپین خود استفاده کنید.
برخی از معیارها برای انواع مختلف کمپین نسبت به سایر معیارها قابل اعتمادتر و مفیدتر هستند. قبل از شروع کمپین، بهترین معیارها را برای استفاده پیدا کنید و به آنها پایبند باشید. به علاوه، مطمئن شوید که برای تجزیه و تحلیل تبلیغات خود به دادههای قابل اعتماد و شفاف دسترسی دارید.
بیشتر بخوانید: تبلیغات نمایشی چیست؟
نرخ کلیک (CTR) خوب برای تبلیغات نمایشی چیست؟
این یک سوال بسیار رایج است در میان بازاریابان دیجیتال است و پاسخ آن میتواند بسیار متفاوت باشد. در سادهترین شکل، نرخ کلیک نشان میدهد که افرادی که یک آگهی را مشاهده میکنند، در نهایت چقدر روی آن کلیک میکنند.
این یک معیار مفید برای تبلیغات نمایشی است؛ زیرا یک شاخص واضح از تعامل با یک مصرفکننده بالقوه است. علاوه بر این، کیفیت تصاویر، موقعیت آگهی، کپی و بسیاری از عناصر دیگر که بر CTR تأثیر میگذارند، توسط تبلیغکننده قابل کنترل و تغییر هستند. CTR میتواند بین تبلیغ کنندگان بسیار متفاوت باشد.
علاوه بر این، CTR برای صنایع و سازمانهای مختلف نیز میتواند متفاوت باشد؛ زیرا مخاطبان برای کمپینهای مختلف تبلیغات نمایشی را به روشهای متفاوتی بازدید میکنند.
به عنوان مثال، یک کمپین آگاهی از برند برای برندی که آخرین بهروزرسانی یک نرمافزار آفیس را تبلیغ میکند، در مقایسه با یک آگهی مسافرتی پویا که دارای ویدئوی درون بنر و پیشنهادات مختلف محصول است، CTR پایینتری خواهد داشت.
چگونه کمپینهای نمایشی را به صورت A/B تست ارزیابی کنیم؟
تست A/B رایجترین شکل ارزیابی انواع مختلف خلاقیت تبلیغاتی است. این کار عملکرد را افزایش میدهد و یک استراتژی مهم برای بهینهسازی کمپین نمایشی است که توسط بسیاری از برندهای معتبر انجام میشود.
تست A/B ساده است. شما دو نوع از یک تبلیغ نمایشی را با خلاقیت کمی متفاوت آزمایش میکنید. به عنوان مثال: CTA، تصویر، یا تنوع متن. سپس ارزیابی میکنید که کدام تبلیغ عملکرد بهتری دارد. سپس دوباره با عنصر دیگری تغییر را آغاز میکنید.
فرآیند انجام A/B تست
نسخه A از تبلیغات نمایشی خود را در تمام اندازههای مورد نیاز برای کمپین خود ایجاد کنید. سپس نسخه A را کپی کنید تا یک نسخه B از مجموعه ایجاد شود. برای ایجاد تنوع طراحی، برای تبلیغات نمایشی B خود، متن، تصویر، رنگ CTA و غیره را تغییر دهید. اما به یاد داشته باشید که در هر زمان فقط یک عنصر را تست کنید!
در مرحله بعد، هر دو نسخه را به طور همزمان منتشر کنید. از دادههای تحلیلی برای مقایسه و سنجش عملکرد دو نسخه استفاده کنید. با این حال، این کار را تنها زمانی انجام دهید که دادههای کافی برای مشاهده روند عملکرد داشته باشید. در نهایت نسخه بهتر را انتخاب کنید؛ درصد استفاده از نسخهای که عملکرد بهتری داشت را بیشتر کنید تا جایی که به بهترین میزان بازخورد برسید.
توانایی تجزیه و تحلیل و بهینهسازی تبلیغات نمایشی یک مهارت ضروری برای بازاریابان داخلی است. علاوه بر این، اگر عملکرد را اندازهگیری کنید، داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و بهینه سازی کنید، به بازگشت سرمایه بهتری خواهید رسید.
چرا باید عملکرد تبلیغات نمایشی را به صورت شفاف تحلیل کرد؟
کلید ارزیابی موفقیت آمیز عملکرد، استفاده از دادههای شفاف و قابل اعتماد است. بدون دادههای دقیق، عملکرد، سنجش و تجزیه و تحلیل موفقیت یک تبلیغ نمایشی برای بازاریابان غیرممکن است.
شفافیت به این معناست که بدانید عملکرد تبلیغات نمایشی شما به چه صورت است و دادههای دریافتی شما تا چه حد قابل اعتماد و شفاف است. برای بازاریابان دیجیتال که خواهان کارایی، چابکی و بازگشت سرمایه بهتر هستند، هیچ یک از اینها بدون دادههای شفاف و بستری برای استفاده از آن امکان پذیر نیست.
سخن آخر
برای اینکه بتوانید تبلیغات نمایشی خود را با موفقیت اجرا کنید، باید عملکرد معیارهای اندازهگیری خود را بهینهسازی کنید. با استفاده از A/B تست و سپس تحلیل دادههای دریافتی میتوانید به بهترین شیوه نمایش تبلیغات خود دست یابید. بررسی عملکرد تبلیغات نمایشی میتواند به موفقیت کمپینهای شما کمک بسیاری کند.
پلتفرم تبلیغاتی ادورج با ارائه گزارش عملکرد کمپینهای اجرا شده شما به بررسی و تحلیل کمپینهای تبلیغاتی شما کمک بسیاری میکند. شما میتوانید با ورود به پلتفرم ادورج و ساخت کمپین تبلیغات نمایشی خود از مزایای بسیار آن بهرهمند شوید.
:منبع
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
31 شهریور 1401
نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه میشود؟
نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیکهای یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه میشود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…
28 تیر 1401
مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی چیست؟
مارکتینگ اتومیشن یک تکنولوژی است که فرآیندهای بازاریابی و کمپینهای چند منظوره را در چندین کانال به طور خودکار مدیریت میکند. با اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها میتوانند مشتریان را با پیامهای خودکار از طریق ایمیل، وب، شبکههای اجتماعی و متن مورد هدف قرار دهند. پیامها به طور خودکار و…