همانطور که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن می‌تواند بسیار مفید باشد و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد، به همان میزان نیز می‌تواند به اعتبار کسب و کار شما صدمه بزند. شما باید بدانید چه مواردی را باید در ارسال پوش رعایت کنید و از چه مواردی به صورت جدی خودداری کنید. در ادامه یک‌سری از بایدها و نبایدهای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را بررسی می‌کنیم.

 

مواردی که نباید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم

پوش نوتیفیکیشن برای تمام موارد نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. موارد بسیاری وجود دارند که نباید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم که در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

1. ارسال پوش نوتیفیکیشن برای جذب کاربر

مزیت اصلی پوش نوتیفیکیشن‌ها، ارائه یک کانال برای تعامل مستقیم است که سبب حفظ کاربر می‌شود. کاربر برای دریافت پوش نوتیفیکیشن از برنامه‌تان، باید آن را دانلود کرده باشد یا قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده باشد و برای دریافت اعلان‌ها شرکت کرده باشد. کاربران برای دیدن پیام‌های شما باید مشترک پوش نوتیفیکیشن باشند.

 

2. تبلیغ محصولی دیگر از نبایدهای پوش نوتیفیکیشن

هرگز پوش نوتیفیکیشنی که شامل تبلیغات محصول یا خدمات دیگری است را برای کاربران خود ارسال نکنید. این نوع اعلان‌ها و ارسال آن برای کاربران شما منطقی نیست. اگر قصد دارید سرویس دیگری را تبلیغ کنید بهتر است از طریق کانال دیگری اقدام کنید.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست و چرا برای کسب و کارها اهمیت دارد؟


3. ارسال پوش برای ارائه پیامی غیر ارزشمند

پوش نوتیفیکیشن‌ها باید همیشه مربوط به کاربر شما باشند و اطلاعاتی را ارائه دهند که دریافت‌کننده آن بتواند روی آن واکنش نشان دهد. برای مثال، اگر می‌خواهید پوش نوتیفیکیشنی برای گفتن «روز ولنتاین مبارک» بفرستید، مطمئن شوید که اطلاعات مرتبطی غیر از آرزوی روزی خوش برای آن‌ها وجود دارد.

یادآوری رزروی که انجام داده‌اند یا گل‌هایی که سفارش داده‌اند چیزی است که کاربر شما به دلیل دریافت آن از شما قدردانی می‌کند. به یاد داشته باشید که نوتیفیکیشن پوش مستقیماً به تلفن‌های افراد ارسال می‌شود و اگر محتوای آن ارزشمند نباشد، می‌تواند تأثیر بسیار آزاردهنده یا مخربی داشته باشد.

 

نکات پوش نوتیفیکیشن

 

4. ارسال پوش برای امتیازدهی به اپلیکیشن از نبایدهای پوش نوتیفیکیشن

درخواست امتیازدهی به برنامه با پوش نوتیفیکیشن، احتمال لغو اشتراک پوش توسط کاربران را در پی دارد. هنگامی که پیامی را حین استفاده کاربر از  تلفن همراه برای او ارسال می‌کنید و این پیام فقط برای اینکه از او نظر مثبتش را در ارتباط با اپلیکیشن بخواهید، باید توجه بیشتری داشته باشید.

این کار یک تجربه کاربری منفی ایجاد می‌کند، به خصوص اگر کاربر این اعلان را زمانی دریافت کند که حتی هنوز خیلی درگیر برنامه شما نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که اعلان‌های شما محتوایی را منتقل می‌کند که قابل دریافت واکنش از سوی کاربر و به نفع آن‌ها باشد.

 

مواردی که باید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم

موارد بسیاری نیز وجود دارند که می‌توان از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغ، معرفی، یادآوری و … استفاده کرد. در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم که از بایدهای پوش نوتیفیکیشن است و به نرخ تبدیل شما بسیار کمک می‌کند.

 

1. ارسال پوش برای حفظ کاربران فعلی

قدرت پوش نوتیفیکیشن‌ها ناشی از توانایی آن‌ها در تغییر پویای نحوه تعامل و حفظ کاربران است. کمپین پوش نوتیفیکیشن ادورج برخلاف سایر ابزارهای حفظ کاربر، کنترل کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما از انعطاف‌پذیری بالایی در استفاده از کانال پوش ادورج بهره‌مندید تا اعلان‌ها براساس رفتارهای کاربر در برنامه یا سایت شما ارسال شوند. همچنین می‌توانید مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید محتوایی که ارسال می‌کنید مرتبط، به موقع و شخصی‌سازی شده است.

 

2. ارسال به‌روزرسانی‌ها یا اخبار مهم از بایدهای پوش نوتیفیکیشن

زمانی که کاربر شما نیاز به یادآوردی موردی دارد، بهتر است از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. مردم برای دریافت پوش نوتیفیکیشن‌هایی که به‌روزرسانی‌ها یا تغییرات برنامه‌های سفر، رزرو، تحویل و سایر موضوعات حساس به زمان را به آنها هشدار می‌دهد، ارزش قائل هستند. کمپانی‌ها با استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند فوراً اطلاعات مربوطه را به مشترکین خود منتقل کنند تا آن‌ها همیشه در جریان امور باشند.

 

3. کاهش سبد خرید رها شده با استفاده از پوش

اگر یدارای فروشگاه آنلاین هستید، احتمالا خیلی اوقات با کاربرانی مواجه می‌شوید که سبد خرید خود را  پر می‌کنند اما هیچ گاه تا مرحله پرداخت پیش نمی‌روند. پوش نوتیفیکیشن می‌تواند به شما کمک کند تا به آن دسته از کاربران یادآوری کنید که قبلا قصد خرید چه محصولی را داشته‌اند و در صورت تمایل به ادامه روند خرید خود بپردازند.

از سوی دیگر می‌توانید دسته‌بندی کالاهایی که در سبد خریدشان است را توسط پوش نوتیفیکیشن برایشان برجسته کنید. شما می‌توانید آن‌ها را به لینکی منتقل کنید که مزایای آن محصول را در آن نوشته باشد. دیگر روش آن است که تخفیف‌های مهیجی را روی آن دسته‌بندی بگذارید تا کاربر را ترغیب کنید ادامه فرآیند پرداخت را طی کند.

 

افزایش نرخ فروش با پوش نوتیفیکیشن

 

4. نمایش محتوای جدید از بایدهای پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند فوراً به کاربران وبلاگ یا سایت شما اطلاع دهند که محتوای جدیدی منتشر کرده‌اید که ممکن است مورد علاقه آن‌ها باشد. با استفاده از دیتای رفتار کاربر، آنان را دسته‌بندی کرده و طبق علایق آنان لینک مطالب جدید را برایشان ارسال کنید.

برای مثال، اگر اپلیکیشن شما در رابطه با آشپزی است، دستورالعمل‌های گیاهی را بیشتر برای افرادی که به سبزیجات علاقه دارند، بفرستید. به صورت کلی ارسال محتوای شخصی‌سازی شده و مرتبط با علایق کاربر راهی مطمئن برای افزایش ماندگاری اوست.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، بایدها و نبایدهای پوش نوتیفیکیشن را باید رعایت کنیم. هر کسب و کاری باید با توجه به شناختی که از کاربر خود دارد از بهترین روش تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود استفاده کند. پس از انتخاب روش تبلیغاتی نیز باید با دسته‌بندی کاربران، با ارسال محتوای مناسب و شخصی‌سازی شده احتمال موفقیت خود را افزایش دهد. به صورت کلی پوش نوتیفیکیشن می‌تواند یک راه عالی برای تبلیغ باشد، به شرطی که موارد گفته شده به خوبی رعایت شوند.

 

منابع

onesignal

 

عضویت در خبرنامه

اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقه‌مندید، ایمیل خود را وارد کنید.

Loading

پست‌های مرتبط

محاسبه نرخ ctr

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

    نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیک‌های یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…

عملکرد تبلیغات نمایشی

ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی

هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینه‌سازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازه‌گیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را…

تبلیغات نمایشی چیست

تبلیغات نمایشی چیست؟

  اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سال‌ها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…