زمانی که کمپین پیامکی خود را در پلتفرم ادورج میسازید، بهتر است یکسری نکات را نیز رعایت کنید تا بتوانید در نهایت کمپینی موفق همراه با بازده مناسب راهاندازی کنید. در ادامه نکات مهمی را در بهبود کمپین پیامکی ارائه میدهیم.
فهرست مطالب
انتخاب مخاطب هدف، اولین عامل موثر در بهبود کمپین پیامکی
انتخاب سگمنت مناسب یا به عبارتی سادهتر انتخاب مخاطب هدف به صورت هوشمندانه، مهمترین و موثرترین عامل در اجرای یک کمپین پیامکی موفق خواهد بود. پلتفرم ادورج برخی گزینهها را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آنها بتوانید به مخاطب هدف خود نزدیکتر شده و نتیجه بهتری از برگزاری کمپین پیامکی خود دریافت کنید.
برای بخشبندی مناسب مخاطبان و رسیدن به جامعه هدف خود، پلتفرم ادورج ویژگیهای گوناگونی را در اختیار شما قرار داده است که مزایای هر یک را در ادامه شرح میدهیم:
- انتخاب دستهبندی
در مرحله اول، مهمترین بخش انتخاب دستهبندی مناسب برای محصولات مورد نظر شماست. با انتخاب صحیح دستهبندی، پیامک تبلیغاتی شما تنها برای افرادی ارسال میشود که قبلا علاقهمندی خود را به این دستهبندی یا دستهبندیهای مرتبط نشان دادهاند. بنابراین، انتخاب دستهبندی مناسب یکی از اصلیترین و بنیادیترین ویژگیها در جها ارسال هدفمند پیامکهاست.
- انتخاب دستگاه کاربر
انتخاب دستگاه کاربر نیز میتواند برای فروش برخی از محصولات بسیار اهمیت داشته باشد. به طور مثال، اگر شما فروشنده لوازم جانبی آیفون هستید، بهتر است پیامک شما برای افرادی که دارای تلفن همراه با سیستم عامل اندروید هستند، ارسال نشود؛ چرا که احتمالا آنها نیازی به لوازم جانبی آیفون نخواهند داشت. بنابراین، اگر محصولات شما به نوع دستگاه کاربر ارتباط دارد، بهتر است از این ویژگی استفاده کنید و جامعه هدف خود را واضحتر انتخاب کنید.
- مبلغ سبد خرید
یکی از گزینههای جالبی که پلتفرم ادورج در اختیار شما قرار میدهد انتخاب میانگین مبلغ سبد خرید افراد است. این کار به این معناست که کمپین پیامکی شما تنها برای افرادی برگزار میشود که میانگین مبلغ سبد خریدشان در بازهای مشخص باشد. به طور مثال، شاید عدهای خریدهای آنلاین بالای 1 میلیون تومان نداشته باشند و محصول شما بالای 1 میلیون است. بنابراین احتمال خرید محصول شما توسط این افراد کمتر است. در نتیجه مطلوبتر است که میانگین مبلغ سبد خرید را مشخص کنید تا به مخاطب هدف خود نزدیکتر شوید.
- وفاداری کاربر
پلتفرم ادورج مشتریان را به 3 دسته تقسیم کرده است. هر کدام از این دستهبندیها دارای ویژگیهای خاصی هستند. دسته اول، مشتریان مشتاق خرید با تخفیف هستند؛ این افراد اخیرا خریدی انجام ندادهاند، اما اگر تخفیف ویژهای وجود داشته باشد اقدام به خرید میکنند.
دسته دوم، مشتریان همیشگی هستند؛ این افراد مشتریان همیشگی دیجی کالا هستند و همیشه خریدهایی با مبالغ بالا انجام میدهند. دسته سوم، مشتریان وفادار هستند؛ این مشتریان همیشه از دیجیکالا خرید میکنند و به تبلیغاتها واکنش نشان میدهند.
- تاریخ آخرین خرید
پلتفرم تبلیغاتی ادورج این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بازه زمانی آخرید خرید مشتریانتان را نیز انتخاب کنید. به طور مثال، شما بازه زمانی 10 روز اخیر را انتخاب میکنید و تنها افرادی را هدف قرار میدهید در در این بازه از دیجیکالا خرید کردهاند.
انتخاب زمان ارسال پیامک، دومین عامل مهم در موفقیت بازاریابی پیامکی
ادورج به فروشندگان این امکان را میدهد که خودشان روز و ساعت ارسال پیامک را مشخص کنند. در بازه زمانی 10 صبح تا 6 عصر میتوانید ساعت ارسالی خود را تعیین کنید. برای انتخاب ساعت مناسب، بهتر است از مشتریان خود و جامعه هدف خود درک مناسبی داشته باشید.
ممکن است جامعه هدف شما افراد کارمندی باشند که یا در ابتدای صبح پیش از شروع کار یا در هنگام عصر پس از پایان کار خود میتوانند به پیامک دریافتی توجه بیشتری نشان دهند. به همین دلیل، انتخاب ساعت ارسال مناسب، یکی از مهمترین بخشهای برگزاری یک کمپین موفق است.
استفاده از نام کاربر، نکتهای چشمگیر در کمپین پیامکی
شاید برای شما هم پیش آمده است که وقتی پیامکی تبلیغاتی را دریافت میکنید و شما را به نام خطاب کردهاند حس بهتری نسبت به آن پیدا کنید. همین امر برای مشتریان شما نیز صدق میکند. پلتفرم ادورج این امکان را فراهم آورده است که شما بتوانید در ابتدای پیامک ارسالی خود از نام خود کاربر استفاده کنید و او را مستقیما خطاب قرار دهید.
این کار بسیاره ساده میتواند تاثیر بسیاری در نرخ تبدیل شما داشته باشد؛ به این صورت که برای باز کردن پیام دریافتی مشتاق میشود. اگر در این مرحله نکات دیگر را نیز رعایت کرده باشید و به مخاطب هدف خود پیام را ارسال کرده باشید، امکان دریافت واکنش از سوی مشتری نیز بسیار بالا میرود و در نهایت کمپین شما موفقیت آمیز خواهد بود.
برگزاری کمپین پیامکی به صورت a/b تست
ممکن است شما شناخت کافی از مخاطب هدف خود نداشته باشید، یا بین چند ویژگی انتخابی مردد باشید. برای رفع این مسئله، بهتر است اگر به طور مثال قصد ارسال 1000 پیامک را دارید، نیمی از آن را با یکسری ویژگیها (به طور مثال با ساعت ارسالی در صبح و انتخاب یک متن) و نیمی دیگر را با سایر ویژگیها (به طور مثال با ساعت ارسالی در عصر و انتخاب متنی دیگر) برگزار کنید. به این نوع برگزاری کمپین که دو کمپین با ویژگیهای متفاوت را شامل میشود، کمپین a/b تست میگوییم.
سخن آخر
برای بهبود کمپین پیامکی رعایت چند نکته ساده الزامی است. انتخاب مخاطب هدف با ویژگیهای متناسب، ساعت و روز ارسال مناسب، استفاده از نام کاربر و اجرای دو کمپین با ویژگیهای متفاوت یا همان کمپین a/b تست، از مهمترین مواردی است که در برگزاری کمپینهای پیامکی باید رعایت کرد.
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…
22 تیر 1401
تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چگونه به فروش بهتر کمک میکند؟
وقتی کاربران از وبسایت شما بازدید میکنند، معمولاً تنها درصد بسیار کمی اقدام مورد نظر شما را انجام میدهند. این اتفاق ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد. به عنوان مثال شاید کاربر قصد تحقیق بیشتری راجع به محصول دارد. یا کاربر نتوانسته دقیقا آنچه میخواهد را در سایت شما پیدا کند. در ادامه…
21 تیر 1401
تبلیغات هدفمند با استفاده از ادورج چگونه است؟
پلتفرم تبلیغاتی ادورج به فروشندگان دیجیکالا امکان تبلیغات هدفمند را در دیجیکالا میدهد. سرویس تبلیغات هدفمند ادورج به دو روش به هدفمند کردن تبلیغات شما کمک میکند: 1. انتخاب هوشمند و 2. انتخاب پیشرفته. با انتخاب یکی از این دو روش میتوانید تبلیغاتی هوشمند اجرا کرده و به مخاطبان هدف خود دسترسی…