افزایش فروش آنلاین یکی از اصلی‌ترین اهداف بازاریابی است که تقریبا برای همه برندها صدق می‌کند، اما رقابت در این حیطه می‌تواند بسیار سخت باشد. زمانی که مصرف‌کنندگان تنها با یک کلیک می‌توانند به هزاران محصول در عرض چند ثانیه برسند، چگونه می‌توانید برند خود را در میان انبوه محصولات، به صورتی متمایز و برجسته نشان دهید؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله نکاتی را بررسی کردیم که می‌تواند به شما کمک کند تا در این راه موفق باشید. با رعایت تاکتیک‌های ارائه شده می‌توانید محصولات و خدمات خود را به صورتی جذاب به مخاطبان مورد نظر خود معرفی کنید و مشتریانی وفادار برای برند خود جمع‌آوری کنید.

 

فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید

فروشنده‌ها علاوه بر آنکه به صورت آنلاین از طریق کانال‌های مختلف توزیع‌کنندگان، مانند دیجی‌کالا، محصولات خود را عرضه کنند، بهتر است فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنند. این کار باعث می‌شود با مشتریان خود در ارتباط مستقیم بی‌واسطه باشید. این ارتباط مستقیم با مشتری می‌تواند اطلاعات ارزشمندی از آنان را در اختیارتان قرار دهد.

به منظور افزایش فروش آنلاین در فروشگاه اینترنتی، ابتدا باید وب‌سایتی با طراحی مناسب و بهینه داشته باشید. وب‌سایتی که زمان بسیاری برای بارگذاری نیاز داشته باشد و اطلاعات مناسبی نداشته باشد، تاثیر منفی بر نرخ تبدیل کاربران به خریداران خواهد داشت. در مقابل، وبسایتی که به راحتی بارگزاری شود و کاربر می‌تواند آن‌چه که به دنبالش است را به راحتی بیاید و با چند کلیک ساده به مرحله خرید برسد، فروش آنلاین موفق خواهد داشت.

 

پرسونای خریدار را به منظور افزایش فروش آنلاین خود بشناسید

برای دسترسی به مشتریانی ایده‌آل، ابتدا باید آن‌ها را بشناسید. تدوین پرسونای خریدار یکی از اصول مهم فروش است و باید یکی از اولین مراحل در توسعه استراتژی بازاریابی برند شما باشد. اگر هنوز پرسونای خریدار خود را ندارید، بهتر است برای ایجاد آن سریع‌تر اقدام کنید.

پرسونای خریدار خوب باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • مشتری شما کیست؟ این اطلاعات مربوط به مشخصات کلی مشتری، شغل، موقعیت خانوادگی، شخصیت و … است.
  • کمپانی شما چگونه می‌‌تواند به خریدار کمک کند؟ اهداف و چالش‌های اصلی و فرعی آنان چیست؟
  • چرا مشتری به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند است؟ انگیزه آن‌ها برای خرید محصولات یا انتخاب خدمات شما چیست؟
  • چگونه به مشتریان خود دسترسی پیدا می‌کنید؟ بهترین پیام‌های تبلیغاتی و فروش کدامند؟ بهترین پلتفرم‌ها برای برقراری ارتباط با آن‌ها چیست؟

اگر در حال حاضر یک وبسایت فعال دارید،بهترین راه برای تدوین پرسونای مخاطبتان، بررسی Google Analytics است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با سن کاربران، جنسیت آن‌ها، علایق آن‌ها و… به دست آورید. همچنین می‌توانید خصوصیات کاربرانی که به مشتری تبدیل شده‌اند را نیز بررسی کنید.

 

رااه های افزایش فروش در دیجی کالا

 

صفحات لندینگ متمایز ایجاد کنید

صفحات لندینگ برای موفقیت در فروش نقش مهمی ایفا می‌کنند. لندینگ پیج، صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان شما در هنگام ورود با آن مواجه می‌شوند.

اولین قدم برای ایجاد یک لندینگ موثر، یافتن ساختاری است که نتیجه‌بخش باشد. به صورت کلی، هرچقدر لندینگ ساده‌تر و واضح‌تر باشد، موثرتر است. برای محصولات برتر خود لندینگ جداگانه ایجاد کنید، یا حداقل برای طیف مشابهی از محصولات یک لندینگ مشخص بسازید. به این صورت تجزیه و تحلیل رخدادها و درک چگونگی بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی برای شما آسان‌تر خواهد بود.

 

کار را برای مشتریان خود آسان کنید

همانطور که می‌دانید اغلب کاربران عادت دارند تنها با چند کلیک ساده به نتیجه برسند. اگر فرآیند خرید در فروشگاه اینترنتی شما دارای موانعی باشد، به احتمال زیاد آن‌ها را پشیمون خواهد کرد و به همین دلیل سراغ رقیب شما می‌روند. تمام تلاش خود را معطوف به کاربری آسان و فرآیند صریح فروش سایت خود کنید.

 

تصاویر مناسب برای محصولات خود انتخاب کنید

یک عکس مناسب به اندازه هزار کلمه تاثیرگذار است. در فروشگاه آنلاین این امر ضرورت بسیار بیشتری هم دارد. از آن‌جایی که کاربران نمی‌توانند محصولات را از نزدیک ببینند، آن را لمس یا امتحان کنند، لازم است به صورت بصری اطلاعاتی کامل به آن‌ها ارائه شود تا در نهایت منجر به افزایش فروش آنلاین شود.

به همین منظور باید تصاویری واضح از زوایای مختلفی از محصولات خود داشته باشید و آن‌ها را در سایت در معرض نمایش قرار دهید. اگر قصد دارید تاثیرات مطلوب‌تری بر جای گذارید می‌توانید به ویدئو و طراحی‌های سه‌بعدی نیز فکر کنید.

 

ارزش افزوده ارائه دهید

برای تمایز از رقبا، باید نسبت به رقبای خود افزوده‌ای داشته باشید که سبب برتری شما شود. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، تولید محتواست.

ایجاد محتوای مرتبط با برندتان، به افزایش بازدید و سئوی وب سایت شما و همچنین قرار گرفتن شما به عنوان یک متخصص در بازار کمک می‌کند. یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین راه‌ها ایجاد یک وبلاگ برای برند است. در ادامه هم می‌توانید محتوای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

احساس فوریت ایجاد کنید

یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی کلاسیک و مفید این است که به کاربر اطلاع دهید فقط زمان محدودی برای استفاده از یک پیشنهاد خاص دارد یا اینکه موجودی یک محصول محدود است. این مسئله یکی از ابزارهای رایج در کپی رایتینگ است. به این ترتیب بازدید‌کننده ترغیب می‌شود تا در اسرع وقت از این پیشنهاد استفاده کند.

اگر تصمیم به استفاده از این ترفند دارید، پیشنهادات محدود را به صورتی برجسته و واضح در صفحه اصلی وب‌سایت خود و در کمپین‌های تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو نمایش دهید. همچنین ایجاد یک صفحه لندینگ خاص برای هر یک از این پیشنهادات ایده بسیار خوبی است.

 

فروش آنلاین موفق

 

از نظرات کاربران استفاده کنید

بازاریابی دهان به دهان هنوز یکی از موثرترین تکنیک‌های فروش است. طبیعتاً خریداران بیشتر از برندها به سایر کاربران اعتماد دارند؛ بنابراین نظرات در فروش آنلاین نقش بسیار مهمی دارند. هنگام طراحی وب سایت خود، دو تکنیک اساسی وجود دارد که می توانید برای استفاده حداکثری از آن استفاده کنید:

  • دکمه‌های اشتراک‌گذاری
  • بخش نظرات و پیشنهادات

 

از بازاریابی ایمیلی بهره ببرید

بازاریابی ایمیلی یک ابزار کلاسیک برای افزایش فروش آنلاین است و سال به سال به کارایی خود ادامه می‌دهد. ایمیل یک راه مستقیم و شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است که می‌تواند با استراتژی‌ها و نکات مختلف در چرخه خرید استفاده شود.

 

از تبلیغات در فضای مجازی برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روشی عالی برای پیاده‌سازی بسیاری از تکنیک‌های فروش مانند جذب کاربران، تشویق مردم به دانلود اپلیکیشن، بازاریابی مجدد یا حتی نمایش کاتالوگ محصول است.

مزیت دیگر تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی  این است که گزینه‌های هدف‌گیری بسیاری دارد که نمی‌توانید آن‌ها را در پلتفرم‌های دیگر پیدا کنید. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دارند، می‌توانید از آن برای راه‌اندازی کمپین‎‌های بسیار خاص استفاده کنید.

اگر سگمنتیشن را با انواع فرمت‌ها و انواع کمپین‌ها ترکیب کنید، خواهید دید که این نوع تبلیغات به شما امکان می‌دهد فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

 

:منابع

cyberclick

 

 

عضویت در خبرنامه

اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقه‌مندید، ایمیل خود را وارد کنید.

Loading

پست‌های مرتبط

محاسبه نرخ ctr

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

    نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیک‌های یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…

عملکرد تبلیغات نمایشی

ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی

هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینه‌سازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازه‌گیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را…

تبلیغات نمایشی چیست

تبلیغات نمایشی چیست؟

  اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سال‌ها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…