یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق یکی از بهترین راهکارهای بازاریابی مستقیم است. ارسال پیامک تبلیغاتی و برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی میتواند تبدیل به یکی از سرمایهگذاریهای هدفمند برای کسب و کار شما باشد. اما برای رسیدن به این هدف باید شرایط گوناگونی را رعایت کرد و از کمپینهای موفق دنیا درس گرفت. بنابراین، در ادامه به بررسی برخی از قوانینی میپردازیم که برای برگزاری یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق ایجاد باید از آنها پیروی کنید.
فهرست مطالب
آمارهایی از تاثیر پیامکهای تبلیغاتی
اول از همه، لازم به ذکر است که یکی از بهترین ویژگیهای پیامک این است که تقریباً 100٪ تلفن های همراه دارای سرویس پیامک هستند. صرف نظر از هوشمند بودن یا نبودن تلفن همراه، تنها چیزی که در همه تلفنهای همراه مشترک است، سرویس پیامک است. این بدان معناست که امروزه پیامک کانال ارتباطی تلفن همراه با گستردهترین دسترسی ممکن است.
واقعیت دیگر در رابطه با پیامک این است که بیش از 90 درصد پیامهای متنی در عرض 3 دقیقه پس از دریافت خوانده میشوند. در مقایسه با ایمیل مارکتینگ که نرخ باز شدن آن 22 درصد است، پیامک یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است که میتواند اطمینان دهد پیام بازاریابی شما به طور واقعی به مشتریان شما میرسد.
به همین دلیل است که برخی از معروفترین برندهای جهان از بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی جداییناپذیر از استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود استفاده میکنند. بارها نقل قول شده است که کوکاکولا 70 درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی پیامکی میکند. وقتی از آنها پرسیدند چرا، پاسخ ساده بود: «زیرا ما روی چیزی سرمایهگذاری میکنیم که جواب میدهد.»
افزایش روزانه تاثیر کمپین پیامکی
بله، تلفن همراه از بسیاری جهات به یک وسیله ارتباطی اصلی تبدیل شده است. از عملکرد اصلی آن برای تماس و پاسخ به تماس تلفنی گرفته تا مرور اینترنت، تماشای فیلم، بررسی شبکههای اجتماعی، گپ زدن با دوستان، بازی کردن و حتی خرید آنلاین. در میان این همه گزینههایی که امروزه تلفنهای همراه به ما ارائه میدهند، پیامک یکی از آنهاست که تقریبا همه از آن استفاده میکنند. برای اثبات این گفته، نتیجه گزارش انجمن بازاریابی موبایلی را نقل میکنیم که داده هایی را منتشر کرده است که نشان میدهد هر ماه بیش از 350 میلیارد پیام متنی در سراسر شبکههای تلفن همراه جهان ارسال میشود! و 15 درصد از این تعداد به عنوان پیامهای بازاریابی طبقهبندی میشوند.
قوانین برگزاری یک کمپین پیامکی موفق
1. هدف خود را مشخص کنید.
این کار یک نکته کلیدی برای شروع است. مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، باید بدانید که با کمپین بازاریابی پیامکی خود به چه چیزی میخواهید برسید؛ لیدهای بیشتر، فروش بیشتر، آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت و غیره. بنابراین، ابتدا هدف استراتژیک کسبوکار خود را انتخاب کنید؛ زیرا پایه و اساس کمپین بازاریابی پیامکی شما را میسازد و به شما کمک میکند تا آن را ساختار دهید و به راحتی آن را اجرا کنید.
2. هرگز، هرگز در صبح زود یا اواخر شب پیام ارسال نکنید.
این کار بسیار منطقی به نظر میرسد، اما ممکن است تعجب کنید که بگوییم برخی از بازاریابان هنوز هم چنین اشتباهاتی را مرتکب میشوند. برخی با تلاش برای متفاوت بودن، ایجاد یک تجربه خدمات استثنایی یا متمایز شدن از بقیه به هر قیمتی، چنین اشتباهات مهمی را مرتکب میشوند که عواقب جدی دارد. اول و مهمتر از همه، مردم دوست ندارند مورد آزار و اذیت قرار گیرند. به خصوص بعد از اینکه بالاخره کارشان را تمام کردند و به خانه رفتند.
نکته این است که خود را به جای مشتریان خود بگذارید و به این سوال ساده پاسخ دهید – آیا دوست دارید صبح زود یا آخر شب با پیامکی که به شما تخفیف ویژه میدهد، روبرو شوید؟ اگر دوست ندارید چنین چیزی را تجربه کنید، چرا قصد دارید مشتریان خود را مجبور به دوست داشتن آن کنید؟ نکته این است که شما باید آنها را عاشق برند خود کنید نه برعکس. در این مورد، یک پیامد مستقیم، انصراف از کمپین بازاریابی پیامکی شما است. به عبارت دیگر، شما مشتریان خود را از دست میدهید یا به عبارتی درآمد خود را از دست میدهید.
3. فراخوان یا کال تو اکشن مناسبی داشته باشید.
در پایان، اشتباه دیگری وجود دارد که باید از آن جلوگیری کرد. پس از این که مقصود را در پیامک منتقل کردید، چقدر عالی است که تصور کنید مردم چه کاری باید انجام دهند. مردم دستورات دقیق میخواهند که بعداً چه کاری انجام دهند و چگونه آن را انجام دهند. بهترین راه، البته فراخوان برای اقدامی واضح است. بنابراین، اگر به آنها یک کوپن تخفیف ویژه میدهید، حتماً دستورالعملهای خرید را هم نشان دهید.
یا اگر لینکی که در انتها قرار میدهید، در وبسایت شما فرود میآید بهتر است وبسایت خود را بهینه کنید تا تجربه مطلوبی را در اختیار کاربر قرار دهید. همچنین، اگر از کلمه کلیدی و کد برای فعال کردن برخی موارد استفاده میکنید، بهترین کار این است که از هر دوی آنها با حروف بزرگ استفاده کنید تا نسبت به سایر متن متمایز شوند. و در نهایت، به صورتی شفاف به کاربر خود برسانید که چه میخواهید.
منبع:
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
31 شهریور 1401
نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه میشود؟
نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیکهای یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه میشود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…
29 شهریور 1401
ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی
هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینهسازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازهگیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را…
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…