تبلیغات هدفمند نوعی از تبلیغات اینترنتی است که پیامهای تبلیغاتی را با توجه به ویژگیها، علایق و اولویتهای مشتری به مشتریان ارائه میدهد. برندها این اطلاعات را با ردیابی پروفایل مصرف کننده و فعالیت او در اینترنت به دست میآورند.در این مقاله، با این ابزار بیشتر آشنا میشویم و تاکتیکهای اصلی کمپینهای تبلیغاتی هدفمند را بررسی میکنیم.
بیش از نیمی از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده میکنند. مردم با استفاده از موتورهای جستجو، جستجو در شبکههای اجتماعی، بازدید از فروشگاههای آنلاین و غیره به دنبال محصولات و خدمات میگردند. برندها از کانالهای بازاریابی مختلفی استفاده میکنند تا از این فعالیتها نهایت استفاده را ببرند. تبلیغات هدفمند در مقایسه با سایر روشهای تبلیغ کسب و کار آنلاین دارای مزیتهای زیادی است.
فهرست مطالب
مزایای تبلیغات هدفمند
تبلیغات هدفمند به برندها این امکان را میدهد تا با مشتریان بالقوهای که بیشتر به محصولات آنها علاقهمند هستند تعامل داشته باشند. در واقع شانس فروش به یک خریدار خاص را افزایش میدهد.
شخصیسازی پیشرفته
شخصیسازی برای بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. با شناخت ویژگیها، علایق و رفتار مخاطبان خود، میتوانید مناسبترین محصولات یا خدمات را به آنها ارائه دهید. به کمک تبلیغات هدفمند میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را در سطح بالاتری نسبت به رقبا پیش ببرید.
نتایج فوری
اکثر استراتژیهای بازاریابی آنلاین برای رسیدن به اهداف شما به زمان طولانی نیاز دارند. به عنوان مثال، سئو نتایج مطلوبی را پس از شش ماه یا بیشتر به ارمغان میآورد. در مقابل، تبلیغات هدفمند راهی عالی برای جذب مشتری در اینجا و اکنون است.
ROI بالاتر
با نمایش پیشنهادات مرتبط به مخاطبان خود، نرخ تبدیل بالاتری دریافت میکنید، فروش بهتری خواهید داشت و درآمد را افزایش میدهید. در همین حال، هدفگیری پیچیده در پلتفرمهای تبلیغاتی به شما این امکان را میدهد قیمت را برای یک کلیک کاهش دهید. در نتیجه بازدهی بهتری از سرمایهگذاری خود دریافت میکنید.
تجزیه و تحلیل عمیق
اکثر پلتفرمهای تبلیغاتی عملکرد کمپین شما را به صورت همزمان نشان میدهند، تجزیه و تحلیل پیشرفته ارائه میدهند و به شما اجازه میدهند تغییرات به موقع را برای دستیابی به نتایج بهتر انجام دهید.
بازگشت کاربر
بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید میکنند، به ندرت به خریدار تبدیل میشوند. میتوانید تبلیغات هدفمندی را تنظیم کنید تا این مشتریان بالقوه را بارها و بارها با برند خود درگیر کنید. این به مشتریان بالقوه کمک می کند تا در مسیر خرید خود حرکت کنند.
این مزایا، تبلیغات هدفمند را به یکی از محبوبترین راهها برای ترویج کسب و کار به صورت آنلاین تبدیل میکند. به عنوان مثال، در سال 2016، برندهای اروپایی بیش از 16 میلیارد یورو در تبلیغات هدفمند سرمایه گذاری کردند.
آمارهای جالب از هدفمندسازی تبلیغات
بررسی آمارها نکتهای طلایی برای شناسایی روندها و دریافت بینشی مفید از فعالیت است. ما برخی از حقایق را برای کمک به درک بهتر تبلیغات هدفمند ارائه میدهیم:
- 27 درصد از کاربران اینترنت، تبلیغات هدفمند را راهی مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات جذاب میدانند. در همین حال، 51 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند این نوع تبلیغات استفاده نامناسب از دادههای شخصی است.
- مخاطبان جوان در مورد تبلیغات هدفمند بیشترین رای مثبت را دارند. 41 درصد از پاسخ دهندگان 18 تا 24 ساله دوست دارند کالاهای جدید را از طریق این کانال تبلیغاتی کشف کنند.
- در سال 2018، تبلیغات متنی محبوبترین نوع تبلیغات هدفمند بود. بنابراین، 80 درصد از کسب و کارهای اروپایی آن را به هدفگیری رفتاری و جغرافیایی ترجیح دادند.
- تبلیغات هدفمند رفتاری مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات هستند. میانگین نرخ کلیک آنها 5.3 برابر بیشتر از تبلیغاتی است که از دادههای رفتاری استفاده نمیکنند.
هدفمند کردن تبلیغات چگونه است؟
برای قرار دادن یک تبلیغ هدفمند آنلاین، باید یک کمپین در یک شبکه تبلیغاتی راه اندازی کنید. این شبکهها تبلیغات را بر اساس دادههای کاربران – جمعیت شناسی، سابقه خرید یا رفتار دیجیتالی – نمایش میدهند.
پلتفرمهای تبلیغاتی میتوانند دادهها را از منابع مختلف جمع آوری کنند. رایجترین آنها کوکیها در وب سایتهایی هستند که شما مرور کردهاید. کوکها فایلهای کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما را ذخیره م کنند و آنها را به CRM یا خدمات شخص ثالث منتقل میکنند.
منبع دیگر اطلاعات در مورد شما موتورهای جستجو هستند. آنها عادتهای کاربران را تجزیه و تحلیل میکنند تا از این دادهها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنند.
در نهایت، پلتفرمهای تبلیغاتی دادههای شما را از پروفایلهای رسانههای اجتماعی دریافت میکنند. شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، عقاید، ترجیحات و غیره شما را ذخیره میکنند.
پلتفرمهای تبلیغاتی با دانستن ویژگیهای اصلی و رفتار آنلاین شما میتوانند تبلیغات هدفمند را در وب سایتهای مختلف به شما نشان دهند. به عنوان مثال، اگر اغلب محصولات آرایشی را در یک وبسایتی مرور میکنید، ممکن است تبلیغات سایر خردهفروشان لوازم آرایشی را در پلتفرمهای آنلاین مختلف ببینید.
هدفگذاری مجدد به چه معناست؟
برندها اغلب از تبلیغات هدفمند استفاده میکنند تا محصولاتی را که قبلاً بررسی کردهاید به شما نشان دهند. این تاکتیک را هدفگذاری مجدد مینامند. این به کسب و کارها کمک میکند تا علاقه شما را برای بازگشت به وب سایت خود و خرید محصول جلب کنند.
برندها اغلب از تبلیغات هدفمند استفاده میکنند تا محصولاتی را که قبلاً بررسی کردهاید به شما نشان دهند. این تاکتیک را هدفگذاری مجدد مینامند. این به کسب و کارها کمک میکند تا علاقه شما را برای بازگشت به وب سایت خود و خرید محصول جلب کنند.
همانطور که می بینید، برندها از اطلاعات زیادی در مورد شما برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده میکنند. بر اساس اطلاعات استفاده شده، می توانیم انواع مختلف هدف گذاری را تشخیص دهیم.
انواع تبلیغات هدفمند
همانطور که تبلیغات هدفمند رشد میکند، پلتفرمهای آنلاین اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود دریافت میکنند و میتوانند انواع مختلفی از هدفگذاری را به تبلیغکنندگان ارائه دهند. در اینجا محبوبترین آنها وجود دارد:
هدفگذاری جمعیتی
این نوع تبلیغات هدفمند بر ویژگیهای مخاطب – سن، جنسیت، حقوق، ملیت و موارد دیگر تمرکز دارد.
هدفگذاری رفتاری
هسته اصلی این نوع هدفگذاری، رفتار مشتریان بالقوه در محل و هنگام خرید است. پلتفرمها دادهها را در مورد مواردی که کاربران مرور میکنند جمعآوری میکنند و تبلیغات را بر اساس آن نشان میدهند.
هدف گذاری متنی
هدفگذاری متنی به معنای نمایش تبلیغات بر اساس محتوای یک وب سایت است. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است تبلیغات اسباب بازی را در یک وب سایت والدین نشان دهد.
هدفگذاری جغرافیایی
این نوع تبلیغ بر مکان خریدار بالقوه تمرکز دارد.
هدفگذاری زمان
اساس این تبلیغات دورههایی است که کاربران بیشترین فعالیت آنلاین را نشان میدهند. به عنوان مثال، تبلیغات از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر رخ میدهد، زمانی که مردم معمولاً از محل کار به خانه میروند.
هدفگذاری دستگاه
تبلیغکنندگان میتوانند مشتریان بالقوه را با توجه به دستگاهی که استفاده میکنند هدف قرار دهند.
منابع:
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
31 شهریور 1401
نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه میشود؟
نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیکهای یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه میشود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…
29 شهریور 1401
ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی
هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینهسازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازهگیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را…
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…