آیا میدانستید که تنها ۲۲ درصد از شرکتها از نرخ تبدیل خود راضی هستند؟ اگر از بازاریابی خود راضی نیستید، وقت آن است که از بازاریابی نرخ تبدیل برای بهبود آن استفاده کنید. بازاریابی نرخ تبدیل به شرکت شما کمک میکند تا تجربه آنلاین خریدار را بهبود دهید و در نتیجه انتخاب برند شما جزو اولویتشان میشود. در ادامه، در مورد اینکه نرخ تبدیل در بازاریابی آنلاین چیست و چرا برای ارتقای کسب و کار شما اهمیت دارد صحبت میکنیم.
فهرست مطالب
نرخ تبدیل چیست؟
نرخ تبدیل، درصدی از کاربران را نشان میدهد که اقدام مورد نظر را انجام دادهاند. نرخ تبدیل با در نظر گرفتن تعداد کل کاربرانی که عمل مورد نظر را انجام میدهند (مثلاً با کلیک کردن روی یک تبلیغ) و تقسیم آن بر کل مخاطبان و تبدیل آن رقم به درصد محاسبه میشود.
برای مثال، فرض کنید برای 10000 نفر یک کمپین تبلیغاتی اجرا میشود. از این 10000 نفر، در مجموع 400 کاربر روی تبلیغ میکنند؛ بنابراین، نرخ تبدیل کلی برای این کمپین را میتوان به صورت زیر محاسبه کرد:
400/10000 = 0.04 یا به عبارتی نرخ تبدیل 4% است.
با آگاهی از اینکه 4 درصد از کاربرانی که تبلیغ را مشاهده کردهاند اقدام مورد نظر را انجام دادند، بازاریابان اکنون معیاری دارند که براساس آن میتوانند برای رشد بیشتر تلاش کنند.
اساساً تبدیل یک اقدام قابل اندازهگیری است که یک مشتری بالقوه را به سمت تبدیل شدن به مشتری بالفعل پیش میبرد.
نرخ تبدیل بالا نشانه موفقیت در استراتژی بازاریابی شماست؛ به این معناست که شما ارزش محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان خود نشان میدهید و میتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند و در ارتباط با آنها اطلاعات کسب کنند.
نرخ تبدیل در کمپینهای تبلیغاتی
نرخ تبدیل نقش مهمی در کمپینهای بازاریابی دیجیتال شما دارد. هر زمان که یک کمپین آنلاین اجرا میکنید، میتوانید نرخ تبدیل خود را کنترل کنید تا ببینید چه نتایجی برای کسبوکار شما به دست میآید.
نرخ تبدیل شما نشانگر موفقیت کمپین شماست. اگر نرخ تبدیل بالایی دارید، نشان میدهد که کمپین شما در به دست آوردن لید برای تبدیل به مشتری موفق عمل کرده است. نرخ تبدیل پایین نشان میدهد که کمپین شما برای بهبود نیاز به بهینهسازی دارد.
در بازاریابی دیجیتال، نرخ تبدیل شما فقط فروش نیست. نرخ تبدیل شما میتواند اقداماتی مانند دانلود یک راهنما یا ثبتنام در یک سمینار باشد. شما میتوانید انواع مختلفی از نرخ های تبدیل را در بازاریابی دیجیتال داشته باشید.
انواع نرخ تبدیل در کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال
در اجرای کمپینهای دیجیتال خود ممکن است انواع مختلفی از نرخ تبدیل را برای آن در نظر گرفته باشید. در ادامه برخی از رایجترین نرخهای تبدیل را بررسی میکنیم:
انجام خرید
- ارسال فرم (فرم تماس با ما و …)
- تماس با کسب و کار شما
- درگیر شدن با چت آنلاین شما
- ثبتنام برای اشتراک (چه پولی چه رایگان – مانند یک خبرنامه)
- ثبتنام در سایت
- دانلود یک برنامه (نرم افزار آزمایشی، کتاب الکترونیکی، برنامه تلفن همراه و غیره) و …
نرخ تبدیل خوب به چه معناست؟
رایجترین سوالی که شرکتها میپرسند این است: نرخ تبدیل خوب برای کسب و کار ما چیست؟ آنها میخواهند بدانند که سایر سازمانها به چه نرخ تبدیلی میرسند تا آنها نیز بتوانند به آن دست یابند.
بنابراین، نرخ تبدیل خوب برای شرکت شما چیست؟ حقیقت این است که یک مقدار یا عدد دقیق برای هر شرکتی وجود ندارد. نرخ تبدیل ایده آل در بین صنایع متفاوت است.
به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک دارید، ممکن است نرخ تبدیل قابل قبول برای کسب و کار شما 25 درصد باشد. از سوی دیگر، یک نمایندگی خودرو ممکن است نرخ تبدیل 3% را عالی ببیند. در یک فروشگاه پوشاک، وقتی افراد وارد فروشگاه شوند، ترغیب به خرید محصولات برای آنها بسیار آسانتر است.
محصولاتی که معمولاً قیمت کمتری دارند، افراد بیشتری آن را میخرند. نرخ تبدیل برای مشاغلی مانند نمایندگیهای خودرو پایینتر است؛ زیرا چرخه فروش طولانیتر و هزینه خرید قابل توجهتر است. اگر میخواهید نرخ تبدیل معقول صنعت خود را بدانید، کمی تحقیق و جستجو کنید تا ببینید میانگین نرخ تبدیل برای کسب و کار شما چقدر است.
نرخ تبدیل پایین به چه معناست؟
ممکن است پس از کمی تحقیق متوجه شوید که نرخ تبدیل شما کمتر از میانگین کلی صنعت شماست. حتی اگر نرخ تبدیل شما کمتر است، نگران نباشید.
دو عامل باعث کاهش نرخ تبدیل میشوند:
- طراحی صفحه لندینگ شما، جستجو و خرید را برای کاربران بسیار دشوار میکند.
- وبسایت شما ارزش واقعی محصول یا خدمات شما را به مخاطبان نشان نمیدهد.
در حالی که ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد که سبب پایین آمدن نرخ تبدیل شما شود، این دو عامل معمولاً مهمترین هستند. خبر خوب این است که میتوانید با استفاده از راهکارهای افزایش نرخ تبدیل، نرخ تبدیل خود را بهبود دهید.
آیا نرخ تبدیل تنها شامل خرید یک محصول میشود؟
خیر، این یک تصور غلط و رایج است. همانطور که پیشتر هم گفتیم انواع مختلفی از یک نرخ تبدیل وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:
- ارسال فرم
- چت آنلاین با پشتیبانی یا ربات چت
- اشتراک در ایمیلها یا نشریات
- تماس با کسب و کار شما
- دانلود یک راهنما یا منبع رایگان
سخن آخر
همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، نرخ تبدیل سنجشی است که به عنوان مثال به شما کمک میکند نتیجه کمپین تبلیغاتی خود را مشاهده کنید. به این صورت که ببینید نسبت به تمامی افرادی که در معرض این کمپین بودند، چند نفر دست به اقدام مورد نظر شما زدند. از این رو سرمایهگذاری روی بهبود نرخ تبدیل از موارد مهمی است که باید به شدت آن را جدی گرفت.
:منابع
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…
22 تیر 1401
تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چگونه به فروش بهتر کمک میکند؟
وقتی کاربران از وبسایت شما بازدید میکنند، معمولاً تنها درصد بسیار کمی اقدام مورد نظر شما را انجام میدهند. این اتفاق ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد. به عنوان مثال شاید کاربر قصد تحقیق بیشتری راجع به محصول دارد. یا کاربر نتوانسته دقیقا آنچه میخواهد را در سایت شما پیدا کند. در ادامه…
21 تیر 1401
تبلیغات هدفمند با استفاده از ادورج چگونه است؟
پلتفرم تبلیغاتی ادورج به فروشندگان دیجیکالا امکان تبلیغات هدفمند را در دیجیکالا میدهد. سرویس تبلیغات هدفمند ادورج به دو روش به هدفمند کردن تبلیغات شما کمک میکند: 1. انتخاب هوشمند و 2. انتخاب پیشرفته. با انتخاب یکی از این دو روش میتوانید تبلیغاتی هوشمند اجرا کرده و به مخاطبان هدف خود دسترسی…