وقتی کاربران از وبسایت شما بازدید میکنند، معمولاً تنها درصد بسیار کمی اقدام مورد نظر شما را انجام میدهند. این اتفاق ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد. به عنوان مثال شاید کاربر قصد تحقیق بیشتری راجع به محصول دارد. یا کاربر نتوانسته دقیقا آنچه میخواهد را در سایت شما پیدا کند. در ادامه تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد را بررسی میکنیم تا بتوانید با کمک این روش کاربر مورد نظر را به مشتری تبدیل کنید.
فهرست مطالب
تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفگذاری مجدد چیست؟
ریتارگتینگ به کسب و کار شما این امکان را میدهد که برای کاربرانی که از وبسایت شما بازدید کرده اما خریدی انجام ندادهاند تبلیغاتی هدفمند اجرا کنید. این تکنیک که به عنوان بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ هم شناخته میشود در میان بازاریابان بسیار محبوب است؛ زیرا این نوع از کاربران قبلا به نوعی قصد خرید خود را نشان دادهاند و به همین دلیل نسبت به جذب مشتری جدید احتمال تبدیل (conversion) بالاتری وجود دارد. به عبارتی دیگر، با انجام تبلیغات ریتارگتینگ برند و محصولات شما در ذهن مخاطب گذشته شما ماندگار میشود.
چرا از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنیم؟
هدفگذاری مجدد در صورت استفاده صحیح میتواند بسیار مفید باشد. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش یا هر تبدیل دیگری هستید، بدانید که به کمک ریتارگتینگ میتوانید نرخ تبدیل بالایی را کسب کنید. با استفاده از هدفگذاری مجدد میتوانید به اهداف زیر هم دست یابید:
کنترل هزینهها
اگر تبلیغات هدفگیری مجدد به درستی اجرا شود، بازگشت سرمایه بسیار بالایی را به ارمغان میآورد. با این کار شما تبلیغات را به افرادی نشان میدهید که قبلا علاقه خود را به محصولات شما نشان دادهاند و به همین دلیل امکان افزایش نرخ تبدیل هم بالاتر میرود.
مشخص کردن گروه هدف
شما همچینی میتوانید از میان این افراد، تنها کسانی را انتخاب کنید که محصولات شما را در سبد خرید خود هم قرار دادهاند اما نسبت به تکمیل خرید و پرداخت اقدامی انجام ندادهاند. امکان تبدیل این افراد به مشتری به مراتب بیشتر است و شاید با استفاده از یک فرصت ویژه مانند ارائه تخفیف به آنها بتوانید آنان را به مشتری تبدیل کنید.
افزایش آگاهی از برند
حتی اگر تبلیغات و هدفگیری مجدد کاربران منجر به خرید آنان نشود، اما باعث میشود نام برند شما در خاطر آنان بماند و به نوعی برای آنان یادآوری شود. این کار باعث میشود زمانی که قصد خرید محصولات شما را داشته باشند، اولین برندی که به ذهنشان برسد شما باشید.
چرا از ادورج برای تبلیغ ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد استفاده کنیم؟
پلتفرم تبلیغاتی ادورج به شما کمک میکند تا با هدفمندسازی تبلیغات خود به نتایج مطلوبی در فروش برسید. در راستای انجام این کار، یکی از خدمات ادورج انتخاب مخاطبان براساس تعدادی گزینه است. گزینه ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد از مواردی است که میتوانید برای مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید.
این افراد شامل کسانی هستند که قبلا محصولات شما را مشاهده کردهاند، اما به هر دلیلی بازدید آنها منجر به خرید نشده است. با انتخاب این دسته از افراد در هنگام ساخت کمپین تبلیغاتی خود افرادی را هدفگذاری میکنید که قبلا به طریقی علاقهمندی خود را به محصولات شما نشان دادهاند و از این جهت تبلیغات شما به صورتی هدفمند و هوشمندانه برای مخاطب درست ارسال خواهد شد.
همین حالا میتوانید با ورود به لینک زیر کمپین تبلیغاتی خود را در ادورج بسازید:
انواع تبلیغات ریتارگتینگ
دو نوع اصلی از تبلیغات هدفگیری مجدد وجود دارد و هر کدام از استراتژیهای متفاوتی برای جذب مشتریان استفاده میکنند:
تبلیغات هدفگیری مجدد مبتنی بر پیکسل
متداولترین نوع که هدفگیری مجدد مبتنی بر پیکسل نام دارد به وبسایت شما اجازه میدهد تا تبلیغات را برای هر کاربر پس از خروج از وبسایت شما نمایش دهد، خواه اطلاعات تماس را ارائه کند یا خیر. هنگام استفاده از تبلیغات هدفگیری مجدد مبتنی بر پیکسل، کوکیها هنگامی که شخصی بدون خرید از وبسایت شما خارج میشود را اطلاع میدهند. این کار باعث ایجاد یک واکنش زنجیرهای سریع میشود؛ به طوری که تبلیغات شما میتواند تقریباً بلافاصله هنگامی که آن کاربر در وب سایت دیگری است یا عبارت های مرتبط را جستجو میکند، به او نمایش داده شود.
به عنوان مثال، اگر کاربری از وب سایت شما بازدید کند و زمان قابل توجهی را صرف جستجوی یک جفت چکمه کند، کوکیها این اطلاعات را ذخیره میکنند. اگر آن کاربر وبسایت شما را ترک کند و کلمه (کیف چرم) را در Google جستجو کند یا وارد سایتهای دیگری شود، میتواند آگهی شما را با برجسته شدن کیفهای چرم با توجه به ویژگیهای مطلوب خود ببیند. این استراتژی بسیار موثر است، اما باید به درستی پیادهسازی شود.
تبلیغات ریتارگتینگ مبتنی بر لیست
یک استراتژی که کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، هدفگیری مجدد مبتنی بر فهرست یا لیست است که از فهرستی از ایمیلها استفاده میکند که از طریق وبسایت خود جمعآوری میکنید. از آنجایی که این استراتژی مبتنی بر اطلاعاتی است که قبلاً جمعآوری شده است و همچنین ویژگیهای رفتار آنلاین کاربر، هدفگیری مجدد مبتنی بر فهرست به کسبوکار شما اجازه میدهد تا تبلیغات بسیار سفارشی و هدفمندی را ارائه دهید.
این بدان معناست که تبلیغات شما فقط به یک مخاطب بسیار خاص نشان داده میشود و میتواند بهترین شانس را برای تبدیل فراهم کند. اگرچه این نوع از تبلیغات میتواند بسیار زمانبر باشند، اما تبلیغات هدفگیری مجدد مبتنی بر لیست یک استراتژی عالی برای بودجههای کم است.
به عنوان مثال، اگر کاربری در ایمیل پیشنهادات ویژه برند شما مشترک شود، ممکن است متوجه فروش ویژه شرکت شما در کیفهای چرم شود. با این حال، پس از مشاهده فروش ویژه شما ممکن است همچنان باور داشته باشند که میتوانند در جای دیگری با قیمت کمتری کالا را خریداری کنند. با استفاده از آدرس ایمیلی که کاربر در ابتدا ارائه کرده است، میتوانید یک کمپین تبلیغاتی خاص برای آن کاربر خاص ایجاد کنید که میتواند فروش کیف چرم شما را بیشتر به چشم کاربر بیاورد.
مهم است که بدانید کاربران باید داوطلبانه اطلاعات خود را برای این کمپینها ارسال کنند و این اطلاعات را نمیتوان خرید یا با هیچ شخص ثالثی به اشتراک گذاشت.
سخن آخر
تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفگذاری مجدد راهی عالی برای پیگیری مخاطبانی است که از قبل میدانید با برند شما آشنا هستند و به کالاهای شما علاقه نشان دادهاند. پیش از اجرای هر نوع تبلیغی ابتدا هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید. اگر به دنبال افزایش آگاهی نسبت به برند خود هستید به ارائه اطلاعاتی راجع به برند اکتفا کنید. اگر قصد دارید مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنید بهتر است به او یک تخفیف ویژه پیشنهاد دهید. بنابراین با توجه به نوع کسب و کار و مخاطب خود باید مدل تبلیغات و نحوه ارائه آن را مشخص کنید.
:منابع
فهرست مطالب
اشتراکگذاری:
عضویت در خبرنامه
اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقهمندید، ایمیل خود را وارد کنید.
پستهای مرتبط
13 شهریور 1401
تبلیغات نمایشی چیست؟
اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سالها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً…
21 تیر 1401
تبلیغات هدفمند با استفاده از ادورج چگونه است؟
پلتفرم تبلیغاتی ادورج به فروشندگان دیجیکالا امکان تبلیغات هدفمند را در دیجیکالا میدهد. سرویس تبلیغات هدفمند ادورج به دو روش به هدفمند کردن تبلیغات شما کمک میکند: 1. انتخاب هوشمند و 2. انتخاب پیشرفته. با انتخاب یکی از این دو روش میتوانید تبلیغاتی هوشمند اجرا کرده و به مخاطبان هدف خود دسترسی…
31 خرداد 1401
دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
در سالهای اخیر، دیجیتال مارکتینگ خیلی سریع وارد صحنه بازاریابی شده است و تأثیرات آن بسیار زیاد بوده است. بازاریابهای سنتی و شرکتهای قدیمی تلاش کردهاند تا با دنیای همیشه در حال تغییر بازاریابی اینترنتی همگام شوند، در حالی که مشتریان، رهبران و مشتریان در این چشمانداز جدید ماهرتر شدهاند. اما…