فهرست مطالب
کمپینهای پیامکی
- در کمپینهای پیامکی امکان ارسال پیامک به گروههای خاصی از مشتریان دیجیکالا برای فروشندگان فراهم شده است.
کمپینهای پیامکی از سرشماره دیجیکالا برای مشتریان دیجیکالا ارسال میشود. - گروههای مشتریان انتخاب شده با توجه به دستهبندیهای انتخابی شما و به صورت خودکار از میان مشتریان دیجیکالا که علاقهمندی خود را به خرید محصولات مشابه شما نشان دادهاند، انتخاب میشوند.
- ممکن است تمام پیامکهای رزرو شده شما ارسال نشوند، اما هزینه کمپین در نهایت تنها بهازای پیامکهای دریافت شده پرداخت خواهد شد و مابقی وجه به کیف پول شما برمیگردد.
- هزینه هر پیامک به صورت روزانه توسط تیم دیجیکالا تعیین میشود و تفاوت روزانه در این قیمتها به سبب اختلاف در میزان اثربخشی “ارسال پیامک” در روزهای مختلف است.
- همچنین جهت حفظ یکپارچگی، متن پیامک نیز توسط دیجیکالا تعیین میشود؛ با این حال عنوان دستهبندی شما در متن به صورت خودکار جایگذاری میشود.
- در کمپینهای پیامکی به سبب شرایط متفاوت نسبت به کمپینهای کلیکی، فعلا امکان بررسی وضعیت محصولات فروشنده از نظر “برنده بای باکس بودن” وجود ندارد. از این رو فروشنده موظف است با آگاهی از این موضوع، خود از وضعیت بای باکس تمام محصولات موجود در دستهبندی مربوطه اطمینان حاصل کند.
- در صورتی که دو فروشنده در دستهبندی مشابهی کمپین پیامکی منتشر کرده باشند، ترتیب ارسال پیامکها متناسب با زمان مشخص شده در تنظیمات کمپین، در زمان ساخت کمپین خواهد بود.
- کمپینهای منتشرشده در صف ارسال قرار میگیرند و این امکان وجود دارد که به واسطه حجم زیاد پیامکها، تلاش برای ارسال پیامک تا 3 ساعت به طول بینجامد.
- با توجه به اینکه باز شدن پیامکهای دریافت شده توسط کاربران ممکن است به محض دریافت پیامک اتفاق نیفتد، سنجههای عملکردی از جمله نرخ کلیک و نرخ تبدیل دست کم تا دو روز ممکن است بهروزرسانی شوند.
- استفاده از این ابزار تاثیری در سیاستهای دیجیکالا نسبت به فروشندگان نخواهد داشت و در صورت اتمام موجودی و عدم تامین سفارشها، جریمه لغو سفارش مطابق معمول برای فروشنده لحاظ خواهد شد. همچنین عدم تامین بهموقع در امتیاز فروشنده تاثیر منفی خواهد گذاشت.