اولین تبلیغ بنری در وب در سال 1994 ظاهر شد و یک تبلیغ در قاب مستطیلی کوچک برای AT&T در وبسایت wired.com بود. از آن زمان تا سال‌ها بعد، اصول تبلیغات نمایشی تا حد زیادی ثابت باقی ماند. تبلیغات نمایشی یا بنر تبلیغاتی، شامل بنری در یک وبسایت است که از دیگر اجزای وبسایت متمایز است و کاملاً شبیه یک تبلیغ است (برخلاف تبلیغات همسان). به عنوان مثال، اغلب دارای تصویر محصول، نام برند و یک کال تو اکشن است. انواع تبلیغات نمایشی و بازاریابی نمایشی می‌تواند از تصاویر و انیمیشن‌های ثابت ساده تا فیلم‌ها و برنامه‌های تعاملی باشد. اما یک نکته ثابت می‌ماند: هنگامی که کاربر روی آن کلیک می‌کند، به وبسایت یک شرکت یا یک لندینگ اختصاصی می‌رسد.

 

چرا باید از تبلیغات نمایشی استفاده کنید؟

طبق گزارشی از Marketing Interactive، سهم تبلیغات نمایشی از هزینه تبلیغات جهانی در سال 2018 به 12.7٪ رسید. چه مزیتی وجود دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای بازاریابان دیجیتال تبدیل می‌کند؟

در ادامه، 5 دلیل کلیدی که چرا این نوع تبلیغات بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است را نشان می‌دهیم:

  1. افزایش آگاهی از برند
  2. دسترسی به مخاطبان در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف
  3. استفاده از رویکرد شخصی‌سازی
  4. افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) با ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد
  5. استفاده از خلاقیت در فضای بازاریابی آنلاین

در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  1. افزایش آگاهی از برند با کمک تبلیغات نمایشی

هنگامی که این تبلیغات به درستی انجام شود، به عنصر ضروری هر استراتژی بازاریابی آنلاین تبدیل می‌شود. تبلیغات نمایشی به شما این قدرت را می‌دهد که برند خود را به صورت خلاقانه در سراسر اینترنت و به هزاران مشتری بالقوه به نمایش بگذارید.

 

  1. دسترسی به مخاطبان در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف

با تبلیغات نمایشی، به کانال اجتماعی ترجیحی کاربر یا ارسال ایمیل محدود نمی‌شوید. در واقع، برند شما می‌تواند در سراسر اینترنت به مشتریان دسترسی پیدا کند، هر کجا که کاربری به دنبال کالا، خدمات، اخبار و توصیه‌ باشد.

علاوه بر این، این فرصت را به شما می‌دهد تا به مشتریان بالقوه خود در دستگاه ها و پلتفرم‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. استفاده از تبلیغات نمایشی به این معنی است که برند شما می‌تواند در تمامی طول روز توسط کاربر مشاهده شود.

 

  1. استفاده از رویکرد شخصی‌سازی در تبلیغات نمایشی

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با تبلیغات خود به هدف‌گذاری نزدیک شوید. رایج‌ترین مورد استفاده، هدف‌گذاری متنی است. همانند جستجوی گوگل، می‌توانید کلمات کلیدی و عبارات جستجو را برای ناشران آنلاینی که قصد دارید تبلیغات نمایشی‌تان در آن‌ها نمایش داده شود، مشخص کنید.

همچنین این گزینه برای دسترسی به کاربران مورد نظر با استفاده از هدف‌گیری جمعیتی وجود دارد.شما می‌توانید کاربران را بر اساس علایق، موقعیت جغرافیایی، زبان، جمعیت‌شناسی و همچنین نوع ناشران مانند مجلات ورزشی یا سرگرمی هدف قرار دهید.

 

  1. افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) با ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد

تبلیغات هدفمند به طور قابل توجهی بهتر از تبلیغات نمایشی استاندارد عمل می‌کند؛ چرا؟ زیرا در این صورت کاربرانی را هدف قرار می‌دهید که علاقه قبلی به محصول شما دارند! در واقع، نرخ کلیک برای هدف‌گیری مجدد تبلیغات معمولاً بیشتر است.

برای کمپین‌هایی که هدف آن‌ها بیشتر تبدیل کاربر به مشتری است، هدف قرار دادن مجدد کاربران با استفاده از این نوع از تبلیغات می‌تواند راهی عالی برای جذب مشتریان به سایت شما باشد.

 

  1. استفاده از خلاقیت در فضای بازاریابی آنلاین

تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد خلاق باشید. با پیشرفت‌های تکنولوژی تبلیغات نمایشی، تبلیغات شما می‌تواند دارای عناصر تعاملی، ویدئو، شمارش معکوس، فیدهای مخصوص و … باشد. با استفاده از تکنولوژی صحیح می‌توانید به فرد مناسب، با تبلیغ مناسب، در زمان مناسب دسترسی پیدا کنید.

 

مراحل اجرای تبلیغات نمایشی

برای شروع کار، با اولین کمپین تبلیغاتی نمایشی خود باید چهار مرحله را دنبال کنید:

  • مرحله 1: طراحی

در مرحله اول، به طور ایده آل با استفاده از ابزار سازنده تبلیغات، عناصر تصویر و متن را برای ایجاد اولین بنر خود جمع‌آوری کنید. خلاقیت عنصری ضروری است که به عنوان یک الگو برای تمام کمپین‌های شما عمل می‌کند.

اصول اولیه طراحی برای ایجاد یک تبلیغ نمایشی خوب عبارتند از:

  • رنگی که با هویت برند شما مطابقت دارد و احساسات مناسب را القا می‌کند.
  • متنی که قابل خواندن باشد و با پس زمینه شما در تضاد باشد.
  • تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط.
  • داشتن لوگوی واضح و برجسته.
  • و البته، یک دکمه کال تو اکشن برای افزایش نرخ کلیک.

امروزه حتی ابتدایی‌ترین بنرهای تبلیغاتی نیز باید حاوی این عناصر اساسی برای جذب مشتری باشند.

 

  • مرحله 2: مقیاس‌پذیری

در مرحله بعد، تبلیغات خود را به صورت انبوه تولید کنید یا تبلیغات خود را با اندازه‌های مختلفی که کمپین شما نیاز دارد، طراحی کنید. یک کمپین تبلیغاتی نمایشی به طیف وسیعی از اندازه‌های مختلف نیاز دارد تا موثر باشد و در چندین دستگاه و صفحه نمایش کار کند.

همچنین مهم است که فرمت‌های موبایل را نادیده نگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران ترجیح می‌دهند در اوقات فراغت خود در دستگاه‌های تلفن همراه در فضای آنلاین بچرخند. بنابراین، به دلیل چالش‌های طراحی بنرهای کوچک‌تر، طراحی بنر در ابتدا برای تلفن همراه بهترین روش در نظر گرفته می‌شود.

 

  • مرحله 3: انتشار

در نهایت، مهمترین بخش یک کمپین نمایشی، انتشار آن است!

در این مرحله، همه بنرهای شما باید به اندازه‌های خاصی که توسط یک شبکه تبلیغاتی یا دیگر ناشران انتخابی ارائه می‌شود، بهینه شوند. در نهایت با رعایت تمامی نکات و با فشار دادن یک دکمه، تبلیغات نمایشی خود را منتشر کنید.

 

  • مرحله 4: پس از انتشار

هنگامی که تبلیغات نمایشی خود را منتشر کردید، کمپین شما به همین جا ختم نمی‌شود. در واقع، برای بسیاری از بازاریابان این تنها آغاز راهبردهای نمایش آن‌هاست. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل اثربخشی کمپین‌های شما مهم است. هزینه‌های کمپین، نرخ تبدیل، و به طور مداوم تست A/B را اندازه‌گیری کنید تا مشخص شود چه تصاویر و محتوایی برای برند شما بهتر کار می‌کنند.

 

  • یادآوری: فراموش نکنید که یک صفحه لندینگ ایجاد کنید تا کاربر پس از کلیک روی تبلیغات نمایشی به اطلاعات مهم و قابل ذکری که نیاز است دسترسی پیدا کند.

 

انواع مختلف کمپین نمایشی

کمپین‌های تبلیغاتی اصلی را می‌توان به چهار دسته مجزا تقسیم کرد:

  • آگاهی از برند

این مورد رایج‌ترین استفاده از تبلیغات نمایشی است. برندها هزینه تبلیغات نمایشی خود را می‌پردازند تا در وبسایت‌های مختلف ظاهر شوند؛ به روشی مشابه نحوه قرار دادن آگهی در یک بیلبورد یا روزنامه. هدف این است که نام برند خود را در مقابل دیدگان کاربران مرتبط بیشتری قرار دهند. این نوع کمپین‌ها اغلب بر اساس میزان دسترسی کاربرها اندازه‌گیری می‌شوند.

 

  • تولید لید (سرنخ)

این نوع کمپین‌ها برای تعامل مستقیم با هدف هدایت بیننده به صفحه لندینگ وب سایت شما برای تکمیل خرید یا پر کردن فرم طراحی شده‌اند. بنرهای پیشرفته‌تر ممکن است شامل عناصر تعاملی مانند فیدهای محصول، جستجوی درون بنر یا غیره باشند.

 

  • بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته زمانی اتفاق می‌افتد که یک ناشر (مالک وب‌سایت) تبلیغات یک تبلیغ‌کننده خاص یا شبکه‌های وابسته را در ازای دریافت پورسانت از هر فروش یا تبدیلی که از آن تبلیغ حاصل می‌شود، تبلیغ می‌کند.

تبلیغات نمایشی ساخته شده برای کمپین‌های وابسته، بیشتر تشویق به کلیک می‌کنند؛ به گونه‌ای که تبلیغات نمایشی معمولی این کار را نمی‌کند. به عنوان مثال، با طراحی بسیار جذاب و پیشنهادات فریبنده منحصر به فرد منجر به کلیک روی تبلیغ می‌شوند.

 

  • هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ

هدف گذاری مجدد یک تکنیک بازاریابی است که در آن شما یک تبلیغ نمایشی را به کاربر بر اساس رفتارهای قبلی او در وب سایت خود ارائه می‌دهید. تمرکز بر بازگرداندن کاربران به جایی که علاقه نشان داده‌اند و انجام یک واکنش است.

به عنوان مثال، می‌تواند یک بازدیدکننده معمولی را به یک مشتری معمولی تبدیل کند.

  • توجه: این نکته را بدانید که انواع پیشرفته‌تر استراتژی کمپین تبلیغاتی نمایشی وجود دارد. به عنوان مثال، هدف‌گیری مجدد سفر کاربر، استراتژی‌های خلاقانه پویا، و همچنین بهینه‌سازی پویا.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چگونه به فروش بیشتر کمک می‌کند؟


 

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی مزایای زیادی را ارائه می‌دهد، اما مهم‌ترین آن‌ها قابل اندازه‌گیری بودن، مقرون به صرفه بودن، مکمل کانال‌های دیگر بودن، انعطاف پذیر و در دسترس بودن است.

 

  • قابل اندازه‌گیری:

بسته به اینکه از کدام CTA استفاده می‌کنید، می‌توانید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی نمایشی را در برابر تعداد زیادی از معیارهای بازاریابی اندازه‌گیری کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید یک کال تو اکشن مانند «تجربه برند» را انتخاب کنید، کلیک‌ها را روی خود آگهی نمایشی و هزینه هر کلیک مربوطه اندازه‌گیری کنید. سایر معیارهای مرتبط برای اندازه‌گیری موفقیت این CTA شامل نمایش‌ها، نرخ تبدیل، بازده هزینه تبلیغات و موارد دیگر است.

شما می‌توانید تعیین کنید که آیا تبلیغ برای مخاطب مورد نظر شما مناسب بوده است یا خیر و متوجه شوید که چه اقداماتی برای خرید باید انجام شود.

 

  • مقرون به صرفه:

هزینه‌های این مدل از تبلیغات متفاوت است، اما چیزی که آن‌ها را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات تبدیل می‌کند، انعطاف‌پذیری است. برندها در برخی از تبلیغات سنتی، نمی‌توانند پس از شروع اجرای یک تبلیغ، تصاویر، CTA یا پیام را تغییر دهند. این بدان معناست که اگر تبلیغ مؤثر نباشد، هزینه هر اقدام ممکن است بالاتر باشد. از آنجایی که این تبلیغ پویا است، این اجازه را به تبلیغ‌دهنده می‌دهد که در طول کمپین تغییرات لازم را اجرا کند و برای استفاده کامل از بودجه، بهینه‌ترین محتوا را ارائه دهند.

 

  • مکمل کانال‌های دیگر

نمایش، مکمل کانال‌های دیگر است. هنگامی که آن را با کانال دیگری مانند رسانه‌های اجتماعی ترکیب می‌کنید، نمایش می‌تواند ROAS (بازگشت هزینه تبلیغات) را افزایش دهد. در واقع، طبق تحقیقات، تبلیغات نمایشی می‌تواند به کاهش 21 درصدی زمان فروش کمک کند.

 

  • منعطف و در دسترس:

به برندها این امکان را می‌دهد تا نسخه‌های مختلف، تصاویر و کال تو اکشن‌ها را برای دستیابی به نتایج مورد نظر آزمایش کنند. به‌عنوان مثال، به‌جای انتخاب تنها یک عنوان و امیدواری به کارآمد بودن آن، برندها می‌توانند چندین آگهی نمایشی را با تصاویر و CTAهای یکسان اما سرفصل‌های متفاوت راه‌اندازی کنند تا بفهمند کدام پیام‌ها برای مخاطبان مورد نظرشان بیشتر اهمیت دارد و جذاب است.

 

6 نمونه CTA تبلیغات نمایشی موثر

CTA جزء کلیدی هر تبلیغ نمایشی است و باید با دقت انتخاب شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. گاهی اوقات، استفاده از یک کال تو اکشن برای اقدامی مشترک مانند «اکنون خرید کنید» منطقی است، اگرچه برندها می‌توانند در فراخوان‌های خود خلاق باشند – فقط مطمئن شوید که CTA شما از اهداف کمپین تبلیغاتی نمایشی شما پشتیبانی می‌کند.

در ادامه 6 نمونه CTA تبلیغات نمایشی موثر آورده شده است:

  1. اکنون خرید کنید: مشتریان را تشویق کنید تا برای چیزی که در لحظه تبلیغ می‌کنید، خرید کنند.
  2. بیشتر بیاموزید: برای خریدارانی که ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند اما در حال حاضر نمی‌خواهند خرید کنند، به اطلاعات بیشتر پیوند دهید.
  3. اکنون پیش‌سفارش دهید: به مشتریان خود اجازه دهید تا از بازی جلوتر باشند و اگر محصولی هنوز برای خرید در دسترس نیست، اقدام کنند.
  4. مشاهده جزئیات: مشتریان را به جزئیات بیشتر درباره محصول یا پیشنهادی که تبلیغ می‌کنید راهنمایی کنید.
  5. اکنون تماشا کنید: با این CTA فوراً علاقه مشتریان را برانگیخته و آن‌ها را تشویق کنید که محتوای ویدئوی شما را تماشا کنند.
  6. ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید: به اشتراک و ذخیره لینک دهید تا مشتریان شما بتوانند تبلیغ شما را برای دیگران به اشتراک گذاشته یا برای خریدهای بعدی خود ذخیره کنند.

 

سخن آخر

تبلیغات نمایشی نوعی تبلیغات قابل اندازه‌گیری، مقرون به صرفه، انعطاف‌پذیر و قابل دسترس است که به تنهایی یا در ترکیب با کانال‌های دیگر به خوبی کار می‌کند. این تبلیغات کارآمدتر از بسیاری از گزینه‌های دیجیتالی موجود است. این تبلیغات صادقانه است، از نظر بصری جذاب است، و پیام برند شما را بدون مزاحم منتشر می‌کند. هنگامی که این نوع از تبلیغات را با سایر تکنیک‌های بازاریابی ترکیب می‌کنید، می‌توانید به مشتریان بالقوه خود در تمام سطوح سفر آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

پلتفرم تبلیغات هدفمند ادورج با ارائه سرویس جدید تبلیغات نمایشی به فروشندگان دیجی‌کالا این امکان را می‌دهد که کمپین‌های نمایشی هدفمند برگزار کنند. با کمک این پلتفرم می‌توانید کمپین تبلیغات نمایشی خود را تنها برای مخاطبان تعیین‌شده نمایش دهید. با استفاده از یک‌سری پارامتر خاص (نوع کاربر، جنسیت، محل جغرافیایی، مبلغ سبد خرید و …) کاربران هدف خود را انتخاب کرده و کمپین تبلیغاتی خود را برای این دسته از افراد نمایش می‌دهید.

عضویت در خبرنامه

اگر به مطالب جدید در حوزه تبلیغات هوشمند علاقه‌مندید، ایمیل خود را وارد کنید.

Loading

پست‌های مرتبط

محاسبه نرخ ctr

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

    نرخ کلیک (ctr) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیک‌های یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 ایجاد کند، CTR آن کمپین…

عملکرد تبلیغات نمایشی

ارزیابی عملکرد تبلیغات نمایشی

هنگامی که کمپین نمایشی خود را بهینه‌سازی کرده و منتشر کردید، اهمیت بسیاری دارد که عملکرد آن را در حالی که در حال اجراست، اندازه‌گیری کنید. معیارهای سنجش تبلیغات نمایشی، تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ شما، تاثیر آن در جلب توجه و اینکه آیا تبلیغ شما برای کسب و کار شما سبب ایجاد درآمد شده است یا خیر را…

اتوماسیون بازاریابی

مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی چیست؟

  مارکتینگ اتومیشن یک تکنولوژی است که فرآیندهای بازاریابی و کمپین‌های چند منظوره را در چندین کانال به طور خودکار مدیریت می‌کند. با اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها می‌توانند مشتریان را با پیام‌های خودکار از طریق ایمیل، وب، شبکه‌های اجتماعی و متن مورد هدف قرار دهند. پیام‌ها به طور خودکار و…